گاه نوشت

آخرین مطالب

هشتگ ن ب اعدام زدین یا سکوت کردین و چرا؟

چهارشنبه, ۲۵ تیر ۱۳۹۹، ۰۹:۱۰ ق.ظ

شما جزو سکوت کننده هایین یا معترض به اعدام؟ و چرا؟

دیروز تو گروه ولوله بود که سه نفر فردا قراره اعدام شن..خاک توسر..  فلان و فلان و فلان 

ی افرادی هم بودن ک هشتگ میزدن نه به اعدام

یا مثلا مینوشتن ما رو به جاشون بکشید 

منم دل زدم ب دریا گفتم ببینم معلومات و جواباشون چ طوریه شاید واسه ی بارم ک شده قانعم کردن

جدا از شوخی نوشتم : جرمشون چی بوده؟

یکی شون تو جواب نوشت: دانشجوی رشته فلان نباید بدونه کشورش چ خبره؟ 

گفتم : در سطح سطحی دونستن که تو نت پُره تو برایم چ داری مارکو؟ 😁

حالا ب نظرتون علت اعدام رو چی گفتن بهم؟

"ااعتراض در آبان ماه " 

و اینجا ی سوال مطرحه .. 

چرا بین این همه ادم معترض این 3 نفر؟ اگ فقط بحث، بحثه اعتراضه؟

کلی ادم دیگم بودن

و اگ طبق نت این افراد " همراه با اسلحه " تهدید کردن،

"سرقت کردن،"

و" بانک ب اتیش کشوندن "و" کلیپاشو واسه کشور خارج فرستادن"

راسیتش مردن یا نمردن شون نه منو خوشحال میکنه نه ناراحت..🙈🙈🙊

همچین آدمایی ترسو ان..

اگ نبودن دست به تهدید یک زن و اتیش کشوندن بانک نمیکشیدن میرفتن با حکومت بحث میکردن نه با مردمِ عادی 

سوالی که مطرحع اگ وقتی بانک ها سوخت مادرتون کنارش خدا نکرده اتیش میگرف باز هشتگ # ما رو به جاشون اعدام کنید..میزدید؟

خدایی بدون تعصب فکر کنیم بخدا ک اگ همین افراد تو اسراییل و امریگام این کارا رو میکردن من سکوت میکردم..

چون نمیدونیم "حق" چیه؟

ی سری میگفتن یکی از پسرا نخبس,  رشته تاب خونده!

من دارم میبینم سطح علمی دانشجو ها رو تو دانشگاه خبری نیس 

هرکی دانشگاه خوب بوده صرفا نخبه نیست وگرنه کل هم کلاسیای من علامه دهر بودن😆

و هیچ وقت نمیشه سطح ادما رو با ملاک رشتشون ارزیابی کرد

حواسمون باشه خلاصه ..

شما نظرتون چیه؟

  • ۹۹/۰۴/۲۵
  • دلآشفت. ..

نظرات (۹)

من نه این وری ام نه اون وری 😒😁✌ 

 دنبال شعار هم نیستم.

 مایلم ببینم استدلال این ور و اون ور چیا بوده؟ :)💛

ولی #اصول  و احترام در بحث رعایت شه✌💛

پاسخ:
بله بله 😁
  • فاطمه ‌‌‌‌
  • من فعلا سکوت کردم. البته مدیای خاصی هم ندارم که هشتگ زدنم بخواد به جایی برسه! اگه حرفی داشته باشم، حرف می‌زنم. فعلا ندارم.

    این روزا کمتر اینستا و وبلاگ میرم و صبح با حجم زیادی از پست و استوری‌های با این مضمون روبرو شدم و خب اولش احساسات منم برانگیخته شد. ولی دارم فکر می‌کنم خب باید ببینیم جرم‌شون چی بوده که متفاوت شده از بقیه‌ی معترض‌ها. بعد ببینیم مجازات اون جرم چیه تو قانون.

    به قول تو یه عده فقط هشتگ دارن می‌زنن. البته بد هم نیست اونقدر. ولی وسط اون همههه استوری و هشتگ و «فردا سه نفر کمتریم»، یه توییت هم دیدم نوشته بود این حکم نهایی نشده و وکیل دارن و قرار نیست به این زودی اعدام بشن. حتی نمی‌دونم اینم درست بود یا نه!! ولی یه چیز متفاوت بود که باهاش یه کم امیدوار شدم و تلنگری هم بود که بیشتر دنبال قضیه رو بگیرم. حتی دارم وسوسه می‌شم بعد کلی وقت بیست‌وسی ندیدن، امشب ببینم اون می‌خواد چی بگه از جرم‌شون :)) به قول کامنت اول (که الان دقت کردم خودتی :دی) استدلال دو طرف رو بشنویم.

    پاسخ:
    اررره واقعا منم میگم واقعا زود داریم پیش میریم
    باید زوایای مختلف موضوعو بدونیم :(
    ولی خب بار اولمون نیس کلا هر اتفاقی میفته زود واکنش میدیم
    فرداش هم چالش رقص میزاریم😁😁
    اون کامنت بخاطر کامنت های فوش ی بنده خدایی گذاشتم:/
    نفهمیدم حقیقتا فازش چی بود چون من دنبال بحث غیرمحترمانه نیستم
    به هرحال گذاشتم پای بچه بودنش

  • فاطـــღـــمـه ツ
  • باهات موافقم

    در ظاهر کاری ناپسنده

    ولی وقتی گفته میشه اموال عمومی رو زدن شکوندن به آتیش کشیدن ، اعدام نه ، ولی حبس ابد حکم خوبیه

    حالا واقعا چرا سه نفر؟ اون همه آدم اغتشاش گر قاطی ملت شدن ، از کجا تشخیص دادن این سه تا اغتشاشگر بودن

    همین مبهمه

    پاسخ:
    اره فاطمه جان بحث همیننه چرا فقط این سه نفر؟
    اگ فقط دلیل اعدام اعتراض خالیه چرا بقیه رو نگفتن؟😐
    میدونی ما خیلی وقتا از همه ابعاد خبر نداریم یکم جوگیرانه با ماجرا برخورد میکنیم من نمیگم بگیم اعدامشون کنن نه
    ولی میگم بدون منطق شعار اینکه اعدام نکنید هم یکم از نظرم منطقی نیس
    البته ب اندازه کل دنیای خاکی ما ادمای رنگارنگ وجود دارن
    با افکار مختلف ولی این حجم از توییت اخه :|
    اونم وقتی صحبت میکنیم با طرفین واقعا قانع نمیکنن
    حتی یکیشون پی ام داد به این پستم که
    دهنتو ببند😂😂😂 و فوش لعنت فرستاد
  • فاطمه ‌‌‌‌
  • اینم یه مشکل دیگه‌س که وقتی یه ذره می‌خوایم بیرون از اون جو حرف بزنیم، حتی با اینکه مخالفت کامل هم نکردیم، فحش می‌خوریم :))

    پاسخ:
    اره واقعا😅
    ولی اینکه کی فوش میده مهمه اگ ادمی که سطح بالای علم و اخلاق داره زیرسوال ببره آدم رو ، ادم دلخور میشه وگرنه موضعی عبور میکنه ازش.
    ک غالب ادم های علمی و اخلاقی فوش اینا نمیدن حتی ب مخالف های واقعی شون به نظرمممم

    من که موافق مجازاتم ولی حقیقتش اعدام یکم زیاده رویه به نظرم

    پاسخ:
    میدونین چون دقیق ماجرای کامل نمیدونیم 
    نمیتونیم حتما بگیم اعدام یا نه به اعدام
    بخشش یا نه به بخشش
    حرف من فقط همینه
    وگرنه تو جایگاهی نیستم ک بگم مخالف کامل توییت هام
    فقط میگم مردم مام گاهی بدون دلیل زیاده روی میکنن
    کلا تو بحث مجازی خیلیامون سواد رسانه ای نداریم
    (حتی خود من :) )
    امیدوارم برسه ی روز تو این مسائل  تعادل داشته باشه
    یا پشت بندش ی دلیل محکم و منطقی نه اینکه صرفا با موج همراه شیم یا فاز روشنفکری برداریم
    (البته همه رو قضاوت نمیکنم اما خیلیا الکی فاز برداشتن حس میکنم)
    کرونا اگ انقدر جدی میگرفتن این همه هم دیگ رو مبتلا نمیکردن 🙁
    اگ جون هم وطن ها انقدر مهمه خب نمیرفتن شمال تا رشتی های بنده خدا این همه معترض باشن..  خلاصه خدایی تعادل خیلی جاها نیس:( (البته خودمم از اشتباه مستثنی نیستم) 
    طولانی شد حرفام:دی

    کاملا باهات موافقم :)

    حالا شاید دربارش یه چی نوشتم

    :)🌹

    پاسخ:
    :)))
    باشه ✌
  • محتوا نویس
  • سلام خیلی وقته پیگیر خبر نیستم ولی اگه اینجوری که شما میگین باشه خوب پس حقشونه دیگه 

    پاسخ:
    منم نمیدونم حقیقت چیه :)
    فقط میگم تعادل رعایت شه وقتی دقیق چیزی نمیدونیم چرا این همه بهش بپردازیم ..
    تو کرونا اگ پشت هم بودیم الان کلی آدم دیگم کنارمون بودن 😁

    شعار بدیم یا ندیم چه فرقی میکنه

    پاسخ:
    مشکل اینه عادت ب شعار داریم
    کسی هم شعار نده سرزنش میشه 🤔
    وگرنه هرکس مختاره هرکاری کنه:)
    اخه یادمه همین بزرگواران مال سردار میگفتن چرا انقدر شعار میدین:| :)

    سلام

    حالا جدا از اصل بحث، اون قسمت آخر که راجع به دانشجوی نخبه نوشتید عالی بود واقعا :))

     

    اما اصل بحث:

    راستش از دامن زدن به هیاهویی که راه انداختن و ثمره ای براش نمیبینم، خوشم نمیاد. یه زمانی آدم واقعا احساس وظیفه میکنه و هیاهو راه میندازه یه چیزی، ولی حسم اینه که یه درصد قابل توجهی از این هیاهو صرفا بخاطر اینه که هیاهویی اتفاق بیفته و داد و بیدادی بشه! راستش من دوست ندارم با این فضا همراهی کنم...

    خصوصا که آمریکان و اسرائیل هم وارد مسئله شدن و دارن حمایت میکنن. 

    پاسخ:
    راستش من اصلا نخبه بودن تو سطح رشته نمیبینم
    اینکه طرف تو رشتش چ قدر موفقه بحث نخبه بودن یا نبودن رو مطرح میکنه
    مرسی :)


    موافقم منم ترجیحم سکوت بود 
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی